top of page

ממציאות לדימיון - BLOG

מרץ 2024


הי כולם, כמו שחלקכם כבר יודעים הניוזלטר שלי הפך לבלוג !

אז הפעם בבקשה תנו לייק ותגיבו בסוף הפוסט, בתגובות, יהיה מדהים:)

שלום לכל המצטרפים החדשים, מי שלא מכיר מוזמן להיכנס לקישור ולטייל על הדרך באתר שלי שהוא

בעיקר יחשוף בפניכם את העולם האסתטי שלי בשנים האחרונות.

ומי שרוצה להשלים פערים תחזרו לקרוא את הבלוג הראשון:) צירפתי קישור


הבלוג החודש מתייחס שוב, ראשית כל למציאות שלנו ולכאב ועד לסוריאליזם, נשיות מלאת קסם , מסתורין ועוצמה(בסימן יום האישה), ובעיקר המון יופי ואסתטיקה שירפדו את הלב.

בימים אלו אי אפשר שלא לחשוב על החטופות שנמצאות עדיין בעזה, ועל החטופים כמובן, הלב לא יחזור לעצמו עד שיחזרו הביתה, אני מאמינה שבקרוב תהיו בבית!! אמן!! אנחנו דואגות ומודאגים, ובכל רגע ורגע ביום עוברות המחשבות עליכם...מחכים לכם

ומכאן לוקחת את המחשבות שלנו לנדוד אל נבכי דמיון ויופי מרפאים.

מקווה שתצליחו לצאת איתי למסע הסוריאליסטי שהכנתי לנו.

 

רגע לפני,

בלי להוסיף יותר מידיי מניחה כאן משפטים מספר אהוב, הגורמים לתהות ולהבין, להירגע ולהתעורר לחיים.


"וואבי סאבי מלמד אותנו להסתפק בפחות ולשמוח בכך, באופן שנותן לנו תחושה של יותר:

פחות חפצים, יותר נשמה.

פחות התרוצצות, יותר שלווה.

פחות כאוס, יותר רוגע.

פחות צריכה המונית, יותר יצירה ייחודית.

פחות מורכבות, יותר בהירות.

פחות שיפוט, יותר סליחה.

פחות תעוזה יומרנית, יותר אמת.

פחות התנגדות, יותר עמידות.

פחות שליטה, יותר כניעה.

פחות ראש, יותר לב."

מתוך הספר וואבי סאבי, החוכמה היפנית, למצוא שמחה בדברים הקטנים, בת קמפטון.

 

הפעם אני ממליצה על המדיטציה של עופר שני הcool guy של המדיטציות! הוא משלב מוזיקה איכותית, ללא זכר למנגינות הספא למיניהן, מדבר לעניין ובגובה העיניים, ברור ונעים ובעיקר מרומם בצורה מדהימה. להתחיל את המדיטציה עם ג'ים מוריסון ולסיים אותה עם תום יורק, נשבתי מיד!

צירפתי את השתיים האהובות עליי, הראשונה מתאימה לתחילת יום או בהמשך היום והשנייה מעולה לרגיעה לפני השינה או למנוחה. ויש עוד המון כנסו לפיד בספוטיפיי ותפשפשו.

מדיטציה מהנה:)

 



משהו בסוריאליזם הופך אותה לתנועה שאי אפשר להתעלם ממנה. אולי זה עובד כחלון פנורמי אל המעמקים הפנימיים ביותר שלנו, החלק העמוק ביותר במוחנו ובחיי הרגש שלנו. אמנים גברים רבים דגלו בסוריאליזם, אבל גם אומניות גדולות היו חלק מהתנועה. אך לא תמיד קיבלו את המקום שמגיע להן, נשות הסוריאליזם.

התנועה האמנותית נולדה כתגובה לאסון מלחמת העולם הראשונה. אנדרה ברטון הגיע למסקנה שחשיבה רציונלית הובילה את האנושות להרס. הוא הרגיש שהגיע הזמן למרוד במוסדות המסורתיים ובאופני החשיבה שלהם.(לא יכולתי שלא להשוות לתקופה שלנו היום).

כדי להתגבר על כאבו המתמשך, החל ברטון לתרגל אוטומטיזם (טכניקת כתיבה המורכבת מבחירת מילים באקראי ולאחר מכן שימוש בהן ליצירת משפטים). לאט לאט, התרגילים האלה עם הלא מודע הובילו את ברטון לשים לב לחלק הנסתר במוחו שלו. זהו מקום מחודש של זיכרונות חסומים, רעיונות מנותקים ורצונות שאנו לא מוכנים או לא מסוגלים להודות בהם.

לילה אחד, מתוך חלום שחלם ברטון, הייתה לו התגלות: הוא יוצר תנועה שתיתן חיים לתיאוריות של פרויד באמצעות אמנות. זה יהיה זרם שיפייס את הרציונלי עם הלא-רציונלי, שיציל את עולם החלומות, ויהפוך את העולם דרך הלא מודע.

בשנת 1924, ברטון נפגש עם מספר אמנים ולאחר ניסוח מניפסט, סוריאליזם נוסד. זה היה מרחב למורדים, אנרכיסטים ומשוגעים שניסו לחגוג את חוסר ההיגיון.


הנרטיב המסורתי גורס שנשים שימשו יותר כהשראה מאשר כיוצרות עצמן. אבל זה רחוק מהאמת. ההוכחה לכך היא בציירות, הפסלות, הצלמות והסופרות הרבות שהצטרפו מאז שנות ה-30 לתנועה הסוריאליסטית. הן אומניות שהשאירו חותם בסביבה הנשלטת על ידי גברים, בתקופה שבה השוויון היה יותר אוטופיה מכל דבר אחר. הן היו נשים אמיצות שדחו מוסכמות חברתיות וחקרו את החירויות שלהן. הן היו יוצרות שהפעילו אוטונומיה אישית ואמנותית, ולפעמים לא קיבלו את ההכרה הראויה.

 

STRANGER THAN PARADISE


כשמדברים על סוריאליזם לא יכולתי שלא להתייחס לעבודה המרגשת מאין כמותה של הצלם טים ווקר והשחקנית טילדה סווינטון שיצרו ב2013 סדרה של פנטזמגוריות(חזיונות תעתועים, בלתי מציאותיים) בהשראת האמנים סלבדור דאלי, ג'ורג'יו דה צ'ריקו, רמדיוס וארו, ליאונורה קרינגטון ומוזות אחרות של המשורר והאספן הסוריאליסטי האנגלי אדוארד ג'יימס שהצילומים נלקחו בבית שבנה בלאס פוזאס, שהיה גן העדן, ג'ונגל פנטסטי בקסיליטלה, מקסיקו.

נכון שעל פניו נראה שסווינטון היא המוזה ולא היוצרת אבל היא בהחלט יצרה את הדמויות בדמותה הלא שגרתית ,היתה חלק עצום מהפנטזמגוריה ובלעדיה הכל היה נראה אחרת.

בחרתי את התמונות האהובות עלי ביותר, אבל זוהי חובה להיכנס לקישור לכתבה בW לעוד שפע ויופי.




מצרפת סירטון קצר של יום הצילומים בגן העדן הבלתי נתפס ובו סצנות משעשעות הישר מסט הצילומים המשוגע הזה, תוכלו לראות איך הכל קרה, ומהיכן הגיעו ידי הגבס שצולמו עם פרחים....


 

נְקוּדַת אוֹר


קולקציית אביב 2024 של סטלה מקרטני, מעצבת האופנה הבריטית בין המקוריות בREADY TO WEAR, שואבת השראה מ"גן הליידי" שהוא בעצם מקלט מעצים שבו נשים יכולות להתקיים ללא ציפיות חברתיות, הוא גם מונח מטאפורי לאנטומיה נשית. סטלה נותנת לנו מבט חשוב על האישה, גוף האישה, פריות ומיניות.

לוח ההשראה לקולקציה:




סטלה מעמיקה ומספרת שלאורך ההיסטוריה, הקונוטציות סביב האנטומיה הנשית והנשיות בכללותה תנודות בעקביות מטוב לרע, או מקדוש לשטני.

בעיראק ומצרים הקדמונית כיבדו את הפוריות והיופי כמו גם את המיניות וקדושת הפות.

השינוי העיקרי באופן שבו נתפסו הגוף הנשי, המיניות והחושניות התרחש במהלך המאה ה-5-15 באירופה של ימי הביניים. הנצרות הובילה לאלילת מרים הבתולה, הטהרה שלה הפכה לקונצנזוס וכל השאר- תויג כחוטא או מביש. התקופה הוויקטוריאנית שלאחר מכן הייתה תקופה מוסרית ומדכאת למהדרין. צניעות הייתה בעלת חשיבות עליונה ואפילו לדון בנושאים כמו מין או איברי מין נתפסה כלא ראויה להחריד.


תיאורי עירום ואיברי מין היו עמוד התווך האמנותי לאורך ההיסטוריה, הגיעו לשיא וצברו פופולריות לאורך השנים, אך מעולם לא נכחדו. עבודתו של האמן האוסטרי אגון שילה משמשת דוגמה לצורה הנשית המאוירת באמצעות מבט גברי, ומספקת כמה מיצירות העירום הפראיות, המהפכניות והמשחררות ביותר שהופקו בזמנו.ב-2008, אמן בריטי בשם ג'יימי מקרטני יצר קיר גבס באורך 9 מטרים, ובו 400 צורות שונות של איברי מין, כולן שייכות לנשים בגילאים 18 עד 76 מכלל רחבי האוכלוסייה. המייצג נקרא "הקיר הגדול של הוואגינה" The Great Wall Of Vagina ומטרתה להראות את השוני בין כלל אברי המין וכי כלל נורמליים.


תוכלו להעמיק יותר בקישור המצורף.

והכי חשוב, צירפתי חלקים נבחרים מהקולקציה בתמונות בהמשך.

שימו לב לפני האישה המסתתרים בגבעולים והפרחים בדפוס היפיפה.







כאן למטה צירפתי סרטון שממחיש את תהליך יצירת ההדפס שהוא ציור ביד באטלייה של המעצבת בלונדון.

"הדפס ליידי גארדן שלי מדמיין את הרעיון הזה שגילית משהו סודי ויקר בטבע, זה כל כך דינמי וכל כך גרפי, ובכל זאת יש לו את הקצה הסוריאליסטי היפה הזה של גן הליידי, את חוש ההומור הקליל. ואם אתה מסתכל קצת יותר מקרוב על הפרחים, ניתנת לך תחושת ההפתעה הזו...."

 

WEDDINGS SURREAL

 BY MAYA BARANES PINCHUK


איגדתי הפעם חתונות עם אדג'יות ואווירה סוריאליסטית,צבעים, חומרים,שילובים מנוגדים, מראות שמוסיפות עוד נדבך לדמיון,

פירות, דלעות, ציפורי גן עדן טוקן, דגים,מדרגות עם שדה פורח, ברבור וכוסות קוקטיל עם פרחים.

בכל פעם שאני מתחילה לעבוד על חתונה חדשה, אתחיל בהשראות, אוסף של כל דבר שמדבר בשפה העיצובית, מציור, סרט, כד עתיק, צילום, או עיצוב פנים, זה החלק הכי מהנה והכי חשוב, אשר נבנה לכל זוג כל פעם מחדש.

 

צילומים משגעים:

חגי גלילי

הדר דולן

נטלי מיכלסון

אורית גז ברוקנטל








 

הַמְלָצָה


בהמשך לסוריאליזם ולאסתטיקה, אני ממליצה החודש למי שלא הספיק, לראות את הסרט "מסכנים שכאלה" זהו סרט פנטזיה ומדע בדיוני סוריאליסטי בבימויו של יורגוס לנתימוס משנת 2023 הסרט מבוסס על רומן באותו שם משנת 1992. זהו סרט מאוד לא שיגרתי על גבול המופרע - "MIND BLOWING", כמו שחברתי חיה הגדירה אותו ואני אוסיף ואומר שיש בו סצנות לא קלות לצפייה אך עם זאת גם הומוריסטיות להפליא. הסרט הוא יצירת אומנות והוא חובה לאוהבי היופי, עושר ויזואלי של עיצוב לא מתפשר, תלבושות עוצרות נשימה הלובשת אמה סטון המדהימה, המוזיקה, עיצוב הפנים המרגש בניחוח ויקטוריאני וכמובן לחובבי הג'אנר הפנטזיה. משחק לצידה מארק ראפלו השרמנטי שלא מפסיק להצחיק, כנסו לקישור לרגע אחד מצחיק במיוחד .



THE NEW  

workshops meetings


המפגשים הבאים:

מפגש איקבנה ב8.3.24 בסימן יום האישה מתקיים בסטודיו חיה, כנסו לראות ומפגש רומנטיקה ב29.3 אצלי בחולון.

מוזמנים להירשם למטה בקישור האירועים, יש קוד הנחה לקונים בזוגות.


מפגשים בין אנשים ופרחים אלו סדנאות בהן נלמד לגעת בריפוי וצמיחה לצד למידת טכניקות בשזירת פרחים. ניפגש לערב או בוקר של רוגע ושלווה, בהם נתכנס פנימה, נתחבר ללב, נכיר ונקבל את עצמנו, ודרך אלו נשזור ונחווה את היצירה שלנו.


מן מפגש כזה שיאיר את עצמנו בתוכנו, בו נלמד לשזור פרחים בצורה מקצועית וגם אינטואיטיבית.


 נתאהב בפרחים וברגע.


נשזור הבנה וחמלה, נחבק את הקיים ונהיה אנחנו.


מפגש בין אנשים ופרחים מתאים לערב נשים חגיגי, בוקר גיבוש במשרד או מסיבת יום הולדת.


שימו לב ישנו קופון הנחה לבאים בזוגות,

מספר המקומות מוגבל, מהרו לתפוס מקום!


בקניית 2 כרטיסים לסדנא ישנו קוד הנחה: 40OFF *באותיות גדולות






מי שעדיין לא רשום ברשימת התפוצה שלנו מוזמן להירשם לניוזלטר-בלוג הבא של אפריל בתחתית הדף ומחכה לתגובות שלכם:)




83 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

Thanks for subscribing!

bottom of page